E-receptę zna prawie każdy Polak (93%), a ponad 4/5 ocenia ją pozytywnie. Niemal 100% badanych nie ma problemu z jej realizacją - wynika z badania „Świadomość i postrzeganie Internetowego Konta Pacjenta”, zrealizowanego w kwietniu br. przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Centrum e-Zdrowia.
E-recepta jest pozytywnie oceniana przez 84% badanych. Polacy najbardziej doceniają to, że dzięki niej nie muszą już iść osobiście do przychodni, żeby otrzymać receptę na kontynuację leczenia (48%) oraz brak papierowej postaci recepty (42%). Badanie potwierdza też, że e-recepta to wygoda i duże ułatwienie – tak sądzi ponad 40% badanych.
Prawie 2,5 mln Polaków zalogowało się już na swoje Internetowe Konto Pacjenta, z czego prawie połowa korzysta z niego aktywnie. Im starsza grupa wiekowa, tym korzystanie z Internetowego Konta Pacjenta jest częstsze – w grupie osób powyżej 65 r. życia korzystanie z aplikacji na co dzień deklaruje ponad 55% badanych, a wśród młodych (18-34 lata) już tylko 39%. Badani użytkownicy Internetowego Konta Pacjenta logują się na nie przynajmniej raz w miesiącu (38%), a jedynie co dziesiąta osoba logowała się tylko raz.
Najwięcej użytkowników Internetowego Konta Pacjenta aktywowało je w okresie kwiecień-październik 2019 r. (19%) oraz w marcu br. (16%), na co może mieć wpływ epidemia koronawirusa i potrzeba skorzystania z e-recepty lub innych usług online w ochronie zdrowia bez konieczności wychodzenia z domu.
– Sytuacja związana z epidemią przyspieszyła cyfryzację w wielu dziedzinach życia i pokazała, że nie ma już od niej odwrotu. Szczególnie w ochronie zdrowia. Mimo, iż epidemia jest dla wszystkich ogromnym wyzwaniem, to dzięki konsekwentnemu realizowaniu kolejnych etapów informatyzacji ochrony zdrowia, praktycznie od razu mogliśmy przestawić się na telemedycynę i świadczenie usług w sieci. W ciągu ostatnich trzech miesięcy zainteresowanie Polaków e-usługami w ochronie zdrowia, z których można korzystać bez wychodzenia z domu i tym samym zminimalizować ryzyko zakażenia się wirusem, zdecydowanie wzrosło. Jestem przekonana, że osoby, które skorzystały z cyfrowych usług w ochronie zdrowia miały pozytywne z nimi doświadczenia i dołączą do grona entuzjastów telemedycyny – powiedziała Agnieszka Kister, dyrektor Centrum e-Zdrowia.
Internetowe Konto Pacjenta jest najbardziej znanym internetowym serwisem usług medycznych – słyszało o nim 33% Polaków. Większość badanych (76%), którzy aktywowali Internetowe Konto Pacjenta ocenia je pozytywnie i uważa, że jest przydatne, szczególnie ze względu na możliwość stałego wglądu do swoich informacji medycznych: możliwość przeglądania wystawionych e-recept i e-skierowań wskazało aż 84%, a blisko 2/3 dostęp do informacji medycznych dzieci do 18 roku życia.
Źródło: Centrum e-Zdrowia
Ilość wyświetleń: 477
Komentarze
[ z 0]