Z MYŚLĄ O FARMACEUTACH
ZAREJESTRUJ SIĘ
lot
2019-04-30 Aktualności 0

LOT Cargo stara się o certyfikat CEIV Pharma

Polskie Linie Lotnicze LOT rozpoczęły starania o uzyskanie certyfikatu CEIV Pharma, który umożliwi temu przewoźnikowi transport leków i wartościowych produktów farmaceutycznych w najwyższym światowym standardzie. Już z końcem października otworzy to PLL LOT drzwi do rynku o szacowanej rocznej wartości co najmniej 100 mln zł. Dodatkowo LOT, jako pierwsza linia lotnicza w Europie Środkowej, uruchomił proces cyfrowej akceptacji i weryfikacji materiałów niebezpiecznych.

W 2018 r. PLL LOT przewiozły ponad 50 tys. ton cargo i poczty, To 20-procentowy wzrost w stosunku do 2017 r., ale również najlepszy wyniki w 90-letniej historii przewoźnika.

„Wyniki LOT Cargo są bardzo dobre. Mamy w tej chwili jeden z najlepszych samolotów długodystansowych, gdzie dolny pokład stanowi nie mniej ważny element rozwoju biznesu, jak górny. Konstrukcja Boeingów 787 Dreamlinerów sprzyja zachowaniu optymalnych proporcji w modelu biznesowym z zysków z biletów i zysków z ładunków przewożonych na dolnym pokładzie” – oświadczył podczas konferencji prasowej Michał Grochowski, dyrektor LOT.

Jak powiedział dyrektor Grochowski, uzyskanie certyfikatu Centre of Excellence Independent Validators Pharma IATA, potwierdzi kompetencje przewoźnika w zakresie w najwyższych możliwych standardów umiejętności przewożenia farmaceutyków, zgodnie z warunkami Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych IATA.

„Producenci specjalistycznych produktów farmaceutycznych o dużej wartości chcą mieć pewność, że ich towary będą transportowane w odpowiednich warunkach i na żadnym etapie transportu nie nastąpi nieoczekiwana sytuacja. Certyfikat CEIV Pharma będzie dowodem na to, że spełniamy takie ściśle określone warunki” – dodał.

„Jest to wyraz naszych dążeń do tego, by mieć najnowocześniejsze, najskuteczniejsze i najkorzystniejsze dla naszych klientów rozwiązania. LOT Cargo dynamicznie się rozwija i stawia na rozwiązania innowacyjne, które nie tylko ułatwiają procedury, ale gwarantują bezpieczeństwo i pełną zgodność z przepisami” – powiedział dyrektor LOT Cargo Michał Grochowski.

Ze względu na to, że produkty farmaceutyczne najczęściej są transportowane w temperaturze od 2 do 8 st. C., LOT Cargo musi takie warunki zapewnić na całej trasie przewozu. Certyfikacja obejmuje również pracowników. Personel spółki musi odbyć szkolenia nie tylko w zakresie procedur handlingowych (bezpośredniego fizycznego kontaktu z towarami), ale również w zakresie przygotowywania i procedowania dokumentów.

Proces certyfikacji polega na serii szkoleń i audytów pracowników, którzy obsługują loty towarowe, a także na właściwym dostosowaniu lotniska do określonych wymogów. Certyfikacji podlegają jednocześnie partnerzy LOT Cargo, m.in. firmy truckingowe.

Obecnie LOT Cargo oferuje transport produktów farmaceutycznych, jednak niektórzy producenci tego typu wyrobów, szczególnie tych o bardzo dużej wartości, wolą powierzyć swoje towary certyfikowanym lotniskom. Według danych IATA, rynek przewozów farmaceutycznych sięga wartości 13,4 mld dol.

Obecny na konferencji Frederic Leger, dyrektor IATA ds. lotnisk, przewozu pasażerów, towarów i bezpieczeństwa, ocenił, że LOT Cargo zmierza w stronę pozycji lidera na rynku w tej części Europy. „Polska jest bardzo istotnym krajem, w którym przewozi się towary specjalistyczne - faramceutyki. Polska zajmuje 25 pozycję wśród krajów na całym świecie pod tym względem. Jest to więc znaczący rynek dla tego typu przewozów” – mówił Frederic Leger.

Podkreślił, że wypracowane przez IATA standardy przewozu towarów specjalistycznych są ważne ze względu na to, iż bardzo dużo produktów farmaceutycznych musi być przewożonych w określonych warunkach. „Cały proces transportu, od producenta, do odbiorców, którymi wszyscy jesteśmy, musi odbywać się w stale określonej temperaturze, zwykle 2-8 st. C. Wyobraźmy sobie, że takie produkty są przechowywane w wyższej temperaturze niż ściśle określona, np. przez kilka godzin są przechowywane w temp. 40 st. C. Myślę, że nikt nie byłby gotowy podać komuś lub samemu przyjąć takiej szczepionki” – mówił.

Frederic Leger pogratulował również LOT Cargo wdrożenia narzędzia DG AutoCheck służącego digitalizowanej akceptacji i weryfikacji materiałów niebezpiecznych przewożonych przez LOT Cargo. „To cyfrowe rozwiązanie, które dodatkowo podniesie bezpieczeństwo przewozu również pasażerskiego. Cieszę się, że LOT Cargo to pierwszy przewoźnik, który zdecydował się wprowadzić takie rozwiązanie” – podkreślił.

Zasięg LOT Cargo obejmuje najważniejsze miasta w Europie, a także USA i Kanadę, ale dzięki umowom zawartym z innymi liniami lotniczymi i przewoźnikami cargo, spółka jest w stanie przesłać towar z każdego miejsca na świecie.


Źródło: Centrum Prasowe PAP

 

Ilość wyświetleń: 125

Komentarze

[ z 0]
2019-07-16 Aktualności 0

Do Sejmu trafił projekt nowelizacji Prawa farmaceutycznego, który rozszerza katalog leków, dostępnych w aptece dla podmiotów innych niż pacjenci lub podmiotów wykonujących działalność leczniczą.

2019-07-15 Aktualności 0

Prokuratura Rejonowa w Brzozowie nadzoruje postępowanie prowadzone przez Komendę Wojewódzką w Rzeszowie w sprawie nielegalnego handlu środkami poronnymi. W toku postępowania zatrzymano troje mieszkańców Śląska, którzy za pośrednictwem sklepu internetowego wprowadzili do obrotu kilkanaście tysięcy tabletek o działaniu aborcyjnym.

2019-07-12 Aktualności 0

Minister zdrowia Łukasz Szumowski poinformował na konferencji prasowej, że leki, których najbardziej brakowało na rynku aptecznym w ostatnim czasie, są już na terenie Polski.

2019-07-11 Aktualności 0

Stale wzrasta zapotrzebowanie na skuteczne i – najlepiej – nieinwazyjne metody podania leków. Sytuacja wygląda tak szczególnie w przypadku sektora biologicznych produktów leczniczych, który rozwija się na przytłaczającą skalę z uwagi na postęp biotechnologii. W ramach sfinansowanego przez UE projektu HYMADE opracowano nowe sposoby uzyskiwania cząstek koloidalnych w celu podawania leków.

2019-07-10 Aktualności 0

W ostatnim czasie Naczelna Izba Aptekarska otrzymuje wiele sygnałów, wskazujących na brak dostępności do produktów leczniczych, przede wszystkim wydawanych na podstawie recepty w aptekach ogólnodostępnych.