Z MYŚLĄ O FARMACEUTACH
ZAREJESTRUJ SIĘ
Tablet lekarz
2019-08-26 Aktualności 0

E-recepty otrzymało już ponad milion pacjentów. Ministerstwo rozpoczęło dla nich kampanię informacyjno-edukacyjną

Do 23 sierpnia bieżącego roku ponad 13.000 lekarzy z prawie 5.500 placówek leczniczych wystawiło blisko 5.5 mln e-recept. E-recepty otrzymało już ponad milion pacjentów - poinformowało Ministerstwo Zdrowia.

Zwiększyła się także dynamika wystawiania elektronicznych recept – z 2,6 tys. dziennie w styczniu do ponad 150 tys. w połowie sierpnia. Liczby te stale rosną, bo każdego dnia do platformy e-zdrowie (P1) dołączają kolejne podmioty, a lekarze, którzy korzystają z e-recepty potwierdzają, że ich wystawianie jest prostsze i krótsze niż tej tradycyjnej, a to przekłada się na oszczędność czasu i wygodę zarówno ich, jak i pacjentów.

Zdaniem resortu zdrowia, wraz z e-receptą znika problem nieczytelnych recept. Farmaceuci unikają problemów z ich realizacją, a pacjenci nie muszą wracać do lekarzy z prośbą o korektę. E-recepta oszczędzi też wielu wizyt przewlekle chorym, cyklicznie zgłaszającym się do lekarzy z prośbą o wypisanie kolejnej recepty na stale przyjmowane leki.

Doświadczenia z innych krajów pokazują, że wprowadzenie elektronicznych recept przyniosło oszczędności dzięki zmniejszeniu liczby pomyłek, podniesieniu bezpieczeństwa pacjentów, ograniczeniu biurokracji i uszczelnieniu obrotu lekami.

Ministerstwo Zdrowia rozpoczęło również I etap kampanii informacyjno-edukacyjnej na temat korzyści związanych z e-receptą i zalet Internetowego Konta Pacjenta.

Akcja realizowana pod hasłem Co ma wspólnego Pieseł z e-receptą? prowadzona jest w pociągach PKP Intercity oraz internecie. Bohaterem spotu/filmu animowanego jest sympatyczny piesek, który wspólnie "ze swoimi ludźmi" korzysta z e-recepty i licznych udogodnień, jakie daje Internetowe Konto Pacjenta. Celem animacji jest pokazanie, co zyskuje pacjent i jego najbliżsi, kiedy korzystają ze wszystkich dostępnych e-usług w ochronie zdrowia. Eksponowane jest poczucie swobody jakie daje nam uwolnienie się od niepotrzebnych informacji i równocześnie gwarancja szybkiego dostępu do informacji o zdrowiu swoim i swoich bliskich w każdej chwili i w dowolnym miejscu, kiedy tylko okaże się to konieczne.

„Dotychczasowe działania komunikacyjne i edukacyjne dot. projektu e-zdrowie ogniskowały się na dotarciu do środowiska medycznego – lekarzy, pielęgniarek oraz farmaceutów. Te grupy znają już e-receptę i Internetowe Konto Pacjenta, część bierze udział w pilotażu e-skierowania. Teraz skupiamy się na pacjentach i ich rodzinach. Animacja, którą w sierpniu mogą zobaczyć pasażerowie pociągów PKP Intercity, to zapowiedź dużej kampanii informacyjno – edukacyjnej, która ruszy już we wrześniu” – powiedział Janusz Cieszyński, wiceminister zdrowia odpowiedzialny za cyfryzację.

Animacja jest wyświetlana na ekranach LCD w pociągach Pendolino i Flirt PKP Intercity w całej Polsce. Emisja rozpoczęła się 14 sierpnia i potrwa do 28 sierpnia br. Pasażerowie mają okazję zobaczyć film cztery razy w ciągu godzinnej podróży. Ponadto, od 20 sierpnia br. kampania została wzmocniona działaniami w internecie. Są one prowadzone w serwisach ogólnopolskich o charakterze informacyjno-edukacyjnym i mediach społecznościowych (YouTube, Facebook).

"Dokładamy starań, aby nasze działania uwzględniały perspektywę pacjentów. Zdecydowaliśmy o wyborze ekranów LCD w pociągach kursujących na najbardziej atrakcyjnych turystycznie trasach (Gdańsk, Zakopane, Wrocław). Średnia długość podróży wynosi 4 godziny. To zapewnia dotarcie z przekazem do dużego i precyzyjnie zdefiniowanego audytorium w grupie osób mobilnych. Zdecydowaliśmy się na ostatnie tygodnie wakacji, aby przekaz trafił do zwiększonej grupy podróżnych, którzy wracają z dłuższych urlopów albo korzystają z weekendów sierpniowych. Zabawny scenariusz i sympatyczny bohater animacji z pewnością przyciągnie uwagę pasażerów, a treści – pomimo, że instruktażowe – będą łatwo i chętnie zapamiętane. To dotarcie zarówno efektywne, jak i efektowne" – uważa Agata Kurek-Stec, Kierownik zespołu komunikacji projekt e-zdrowie (P1).

Po zakończeniu kampanii w pociągach PKP Intercity animacja będzie wyświetlana w salach obsługi klientów w Wojewódzkich Oddziałach NFZ, które dysponują ekranami LCD.

„Oddziały Wojewódzkie NFZ, które od kwietnia br., mogą potwierdzać profil zaufany, są ważnym ogniwem w komunikacji z pacjentami i miejscem, w którym otrzymują oni profesjonalną pomoc podczas pierwszego logowania na swoje Internetowe Konto Pacjenta” – tłumaczy Janusz Cieszyński, wiceminister zdrowia.


Źródło: Ministerstwo Zdrowia

 

Ilość wyświetleń: 77

Komentarze

[ z 0]
2019-09-17 Aktualności 0

Stołeczni policjanci zatrzymali podejrzanego o usiłowanie dokonania kradzieży rozbójniczej w jednej z aptek. Obcokrajowiec, jak się później okazało obywatel Gruzji, usłyszał zarzut za który przewidywana kara sięga 10 lat pozbawienia wolności. Sąd zastosował wobec podejrzanego 3 – miesięczny areszt.

2019-09-16 Aktualności 0

Jak pacjenci postrzegają farmaceutów? Skąd czerpią wiedzę o lekach? Czy w aptece oczekują porady dotyczącej zdrowia? - powstał materiał podsumowujący raport „Farmaceuta w Polsce. Ogólnopolskie badanie wizerunkowe 2019”, który został opracowany w ramach kampanii edukacyjnej Po pierwsze farmaceuta.

2019-09-12 Aktualności 0

Posłowie przyjęli nowelizację ustawy Prawo farmaceutyczne, która dostosowuję polskie prawo do przepisów obowiązujących w Unii Europejskiej, m.in. dotyczących zabezpieczeń umieszczanych na opakowaniach produktów leczniczych stosowanych u ludzi.

2019-09-12 Aktualności 0

Na rozwój medycyny w najbliższych latach największy wpływ będą mieć technologie m.in. z obszaru immunoterapii i leczenia biologicznego, a także nowoczesny sprzęt medyczny – podkreśla minister zdrowia Łukasz Szumowski. Wiele z tych innowacji będzie opartych na danych i ich analizie. Praca nad usprawnianiem i unowocześnianiem systemu ochrony zdrowia wymaga jednak ścisłej współpracy państwowych instytucji, przemysłu i środowiska naukowego.

2019-09-11 Aktualności 0

Lubelska Okręgowa Izba Aptekarska przypomina o obowiązku podmiotu prowadzącego aptekę o informowaniu o braku możliwości zapewnienia dostępu pacjentowi do produktu leczniczego.