Centrum e-Zdrowia przyjęło „Strategię Centrum e-Zdrowia na lata 2023-2027” – dokument wyznaczający długofalowe cele oraz pokazujący, jak je osiągnąć. Realizacja strategii, której jednym z kluczowych założeń jest dialog z interesariuszami, ma przełożyć się na tworzenie jeszcze lepszych e-usług w ochronie zdrowia, odpowiadających na ich potrzeby.
Centrum e-Zdrowia tłumaczy, że chcąc utrzymać pozytywny trend w rozwoju e-zdrowia w Polsce i w pełni wykorzystać potencjał instytucji, a także w oparciu o cele wyznaczone przez Ministerstwo Zdrowia, opracowało strategię rozwoju. Obejmuje ona najbliższe 5 lat, czyli okres 2023–2027.
„Ostatnie lata to szybki i intensywny rozwój e-usług w sektorze ochrony zdrowia, za którego informatyzację odpowiada Centrum e-Zdrowia. Tak szybki rozwój był możliwy m.in. dzięki ogromnemu potencjałowi, jaki ma nasza instytucja i jej pracownicy. Nie chcemy tego potencjału zaprzepaścić. A wręcz odwrotnie – za cel postawiliśmy sobie jego rozwijanie, a przyjęta strategia definiuje kierunki tego rozwoju oraz pozwala na uporządkowanie naszych działań” – mówi Paweł Kikosicki, dyrektor Centrum e-Zdrowia (CeZ).
Strategia Centrum e-Zdrowia określa długofalowe cele i pokazuje, jak instytucja zamierza je zrealizować. Ma ona pomóc jej wykorzystywać swoje mocne strony, pracować nad słabymi, optymalizować działania i rozwijać się. CeZ chce, aby w efekcie przełożyło się to na tworzenie jeszcze lepszych e-usług, odpowiadających potrzebom wszystkich interesariuszy: pacjentów, podmiotów leczniczych i farmaceutycznych, dostawców oprogramowania medycznego oraz organów administracji publicznej.
CeZ zapewnia, że chce włączać wszystkich interesariuszy w projektowane przez siebie rozwiązania i poznać ich opinie na temat projektowanych systemów. To zresztą jeden z celów strategicznych zapisanych w strategii: „Wzmocnienie współpracy w oparciu o dialog z interesariuszami”.
Jedną z pierwszych inicjatyw, odzwierciedlających nowe podejście, było zainicjowanie 25 stycznia 2023 r. cyklu spotkań konsultacyjnych z użytkownikami systemów informatycznych wykorzystywanych w ochronie zdrowia – UserKon. Ich celem jest wymiana doświadczeń i pomysłów na rozwój, tak by realnie odpowiadały teraźniejszym i przyszłym potrzebom użytkowników. Spotkania mają charakter otwarty i kierowane są do wszystkich polskich lekarzy i lekarzy dentystów. Planowane są kolejne spotkania ze wszystkimi samorządami medycznymi, a także pozostałymi interesariuszami systemu e-zdrowie, w tym organizacjami pacjentów.
ZOBACZ: Strategia Centrum e-Zdrowia na lata 2023-2027 [Plik PDF]
Komentarze
[ z 0]