Z MYŚLĄ O FARMACEUTACH
ZAREJESTRUJ SIĘ
pilot
2019-02-06 Aktualności 0

Branża farmaceutyczna liderem wydatków na reklamę

Prawie 12 mld zł – taką kwotę na promocję w telewizji, radiu i prasie przeznaczyły w ubiegłym roku branże finansowa, motoryzacyjna, telekomunikacja, farmaceutyczna i handlowa. Dwie ostatnie są zdecydowanymi liderami rankingu – obie wydały na reklamę w mediach tradycyjnych po 4,2 mld zł.

– Liderem tego rankingu jest branża farmaceutyczna, która przeznaczyła na reklamę w mediach tradycyjnych ponad 4 mld zł. Najbardziej reklamowanym produktem był Ibuprom. Co ciekawe, największe wydatki zmonitorowaliśmy w I i II kwartale 2018 roku, co może wskazywać na większe zapotrzebowanie na tego typu środki w sezonie zachorowań na grypę lub przeziębienie – mówi agencji Newseria Biznes Joanna Górska, młodszy specjalista ds. content marketingu w IMM.

Według danych IMM, na drugim miejscu znalazła się branża handlowa, która na reklamę przeznaczyła tylko o 4 mln zł mniej niż firmy farmaceutyczne – 4 mld 211 mln zł. Różnica była na tyle niewielka, że nie wpłynęła na jej procentowy udział w ogóle wydatków (również 35 proc.).

Z analizy IMM wynika, że marki nadal najchętniej inwestują w reklamy telewizyjne. W ubiegłym roku udział reklam telewizyjnych w budżetach reklamodawców wyniósł średnio 65 proc.


Źródło: Newseria
Ilość wyświetleń: 132

Komentarze

[ z 0]
2019-04-16 Aktualności 0

Pięć osób działających w zorganizowanej grupie przestępczej zatrzymali agenci CBA. Sprawa dotyczy nielegalnego handlu lekami. Leki o wartości 16 mln zł wyeksportowano z Polski.

2019-04-15 Aktualności 0

Senatorowie przyjęli zmiany w Prawie farmaceutycznym, które mają pozwolić na skuteczną walkę z mafią lekową. Za głosowało 85 senatorów, nikt nie był przeciw i nikt nie wstrzymał się od głosu.

2019-04-12 Aktualności 0

Polacy ufają farmaceutom, ale nie wiedzą, czego mogą od nich oczekiwać – ich pracę kojarzą przede wszystkim ze sprzedażą leków. To najważniejsze wnioski z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego przez agencję Biostat na zlecenie Fundacji Aflofarm i Naczelnej Izby Aptekarskiej. Obie instytucje rozpoczęły 11 kwietnia pierwszą w historii zawodu farmaceuty ogólnopolską kampanię wizerunkową „Po pierwsze farmaceuta”. Akcja ma charakter edukacyjny. Jej celem jest przede wszystkim pokazanie Polakom, że farmaceuta to nie tylko sprzedawca, lecz przede wszystkim ekspert w dziedzinie farmakologii i zdrowia.

2019-04-11 Aktualności 0

Od początku uruchomienia e-recept w Polsce wystawionych zostało już ponad 600 tys. elektronicznych dokumentów. Wiceminister zdrowia Janusz Cieszyński poinformował, iż jego zdaniem zakładany termin wdrożenia elektronicznych recept w całym kraju od początku przyszłego roku jest w pełni realny.

2019-04-09 Aktualności 0

Na stronie internetowej Naczelnej Izby Aptekarskiej opublikowano katalog najczęściej występujących błędów w komunikatach obrotów i stanów, które apteki wysyłają do Zintegrowanego Systemu Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi.